Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Prokowie mogą korzystać już z nowej przestrzeni i aktywności, które wspomagają ich rozwój. Sala integracji sensorycznej stworzona z myślą o zajęciach terapeutycznych z powodzeniem będzie służyć też na zajęciach WF najmłodszych uczniów szkoły.
Idąc po schodach, rozmawiając przez telefon i dźwigając torbę z zakupami, nie zastanawiamy się nawet, jak to się dzieje, że udaje nam się wykonać to wszystko jednocześnie, nie myląc piętra, nie potykając się, nie gubiąc wątku rozmowy i nie wysypując zakupów. Efektywne działanie umożliwia nam właśnie integracja sensoryczna.
Deficyty czy nieprawidłowości w układzie nerwowym związane z odczuwaniem wrażeń zmysłowych, takich jak wzrok, słuch, węch, smak, dotyk mogą pojawić się we wczesnych etapach naszego życia. Dzięki specjalnej terapii sensorycznej, która polega na odbieraniu bodźców zmysłowych, można ćwiczyć i wspomagać prawidłowy rozwój.
Najlepsza przestrzeń wspierająca rehabilitację powinna zawierać fakturowe elementy, przyciągające wzrok dekoracje, jak np. sensoryczne kwadraty, oraz umożliwiać kontakt z różnymi kształtami i materiałami, jak np. miękki polarowy kocyk, korkowa tablica, plastikowa piłka. Inne sprzęty wykorzystywane w terapii to no. huśtawka terapeutyczna „Gniazdo”, huśtawka wałek, walec z otworem, hamak terapeutyczny, obręcze podwieszane, taśmy rehabilitacyjne, ciężarki, kształtki czy rozciągliwe worki do zabaw ruchowych
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć sali, która powstała dla mieszkańcy Gminy Kartuzy!